Hotel Hallensis in HALLE opent binnenkort de deuren

C21

Zoals velen van jullie weten, begon ons verhaal in 1990, met de Zuid-Brabantse Fruitwijn in een grote garage in Buizingen. Snel was die garage te klein en verhuisden wij, in 1996, naar Halle.

Daar kregen we de kans om een ruime loods te huren en de nodige uitbreidingen door te voeren. Het Streekproducten Centrum zag het levenslicht. De beginjaren waren niet gemakkelijk, er moest huur worden betaald, alles was nieuw en onbekend terrein. Maar met veel doorzettingsvermogen en hard werken hebben we deze uitdaging overwonnen.
Een paar jaar later kregen we de mogelijkheid om het pand aan te kopen. De beslissing om deze kans te grijpen was snel genomen. Echter, om de benodigde inkomsten te genereren, besloten we een ontvangst- en degustatieruimte te creëren, waar we ongeveer 100 groepen per jaar ontvingen. De ruimte/zaal werd ook gebruikt voor vergaderingen, familiefeesten, …
In 2020, nog 4 jaar van mijn pensioen verwijderd, moest ik beginnen nadenken over de toekomst en de overname van dit mooie avontuur.
Lang moesten we in feite niet denken, want aan een hotel hadden we al langer gedacht en Lien sprong snel op de kar. Maar eerst nog marktonderzoek doen en daar kwam snel aan het licht dat er een tekort aan slaapgelegenheden was in onze regio. In de week is er een grote vraag van bedrijven en in het weekend zeker voor toeristen. Halle, de poort van het Pajottenland en de Zennevallei, is heel gunstig gelegen om fantastische uitstappen te maken. Denk maar 10 minuten met de trein en je bent in Brussel en zeker niet te vergeten ideaal voor het biertoerisme. Vanuit Halle kan je je heel snel verplaatsen naar de verschillende brouwerijen.
Dus begon nu het werk: plannen maken, budget berekenen, offertes vragen, … Niet evident in coronaperiode, tot het virus zich stillaan begon terug te trekken.  Maar uiteraard had de bouwsector ook achterstand opgelopen waardoor het heel moeilijk was om aannemers te vinden. Tevens waren ook de prijzen van de bouwmaterialen met 30% gestegen door de energiecrisis. Er moest dus bespaard worden, en dat kon maar op één manier door de werken zelf uit te voeren. Lien(dochter) kwam bij in de zaak en runde de winkel zodat ik mij volledig op de verbouwing kon concentreren. Na anderhalf jaar is ook Greg ( schoonzoon) erbij gekomen, deels om mij te helpen met de verbouwingen maar ook ter ondersteuning van de winkel. De administratie en het financiële deel werd in stilte op de achtergrond uitgevoerd door Ursula (mijn echtgenote). Tom (zoon) en Pepé kwamen in de weekends ook hun steentje bijdragen.
Na 3 jaar verbouwen kunnen we nu met trots ons Hotel aan jullie voorstellen.
Ik geef graag het woord aan Lien & Greg om het voor te stellen.

Ook wij heten jullie, namens ons ook van harte welkom. Ik zal mij eventjes snel voorstellen want voor mij persoonlijk zitten hier toch wel een paar onbekende gezichten.
Ik ben Gregory, de man van Lien. Nu, in die 10 jaar dat we samen zijn, had ik al snel door dat Lien, net zoals haar ouders zelfstandige wou worden. De vraag was gewoon, in welke sector?  Want het is iets dat je samen doet in mijn ogen en waar je samen achter moet staan. Ons eerste plan was een frituur beginnen, maar toen Johnny afkwam met het idee om een hotel te beginnen waren we wel onmiddellijk verkocht. Zeker omdat het tal van mogelijkheden biedt op het vlak van toerisme en het bedrijfsleven.
Onze ligging is ook ideaal. In het centrum van Halle, alsook in het mooie pajottenland en dicht bij talrijke grote bedrijven.
Het hotel is nu zo goed als af en we zijn trots op het uiteindelijke resultaat.
Ons hotel heeft de naam Hotel Hallensis gekregen, verwijzend naar de vroegere naam van de stad Halle. Er zijn 6 kamers ter beschikking en we hebben ervoor gekozen om enkel een ontbijt aan te bieden. Meer uitleg over de kamers en het ontbijt zal Lien nu jullie geven.

Dat er nood was aan een extra hotel in Halle werd al snel duidelijk, zogezegd zijnde na 3 jaar staat ons hotel er! En wat voor één! We wouden niet zomaar een hotel, maar eentje dat AF is. Wat verstaan wij nu onder AF? Een hotel met de nodige luxe en comfort. Elke kamer is voorzien van een airco, een inloopdouche, een ruime bureauruimte, een privé terras,…. Uiteraard is elke kamer voorzien van een groot Smart TV waar je op kan streamen, radio beluisteren, tv kan kijken,… En wat ik ook heel belangrijk vond zijn heel veel kasten. Straks zullen jullie dit kunnen ontdekken en duidelijk zien dat er meer dan genoeg zijn. Wat ons hotel uniek maakt is dat het volledig domotica gestuurd is. Wat wil dat nu zeggen? Van zodra de gasten inchecken zal de kamer al de gewenste temperatuur hebben, de lichtjes zullen automatisch aangaan. Stel dat de gasten vertrekken en ze zijn de airco of de lichten vergeten uitzetten zal de kamer automatisch detecteren dat er niemand meer aanwezig is en zal hij de airco zelf uitschakelen. Dat maakt dat we geen onnodig verbruik hebben. Over verbruik gesproken we proberen zo klimaat neutraal te zijn, waar we kunnen hebben we dit ook al toegepast. Zo hebben we hier op ons dak 70tal zonnepanelen liggen die ons voldoende elektriciteit zullen bezorgen.
Ook niet onbelangrijk is dat er een lift aanwezig is. Dat maakt dat ons hotel ook toegankelijk is voor mensen die niet meer zo mobiel zijn. Ook oudere mensen of gasten met veel bagage zullen dit wel appreciëren.
Genoeg over de kamers! Wat is er nog heel belangrijk bij een hotel? Inderdaad het ontbijt! Dit was niet zo moeilijk, we hebben onze winkel, het Streekproducten Centrum, al en het was dan ook niet meer dan logisch om die lijn door te trekken naar het ontbijt. We gaan dus zoveel mogelijk met lokale producten werken. Denk aan confituur van Wildiers, chocopasta van Zuger, appelsap van Pajottenlander, yoghurt van Meer en Mols, koffie van Java…. Waar we kunnen, zullen we  werken met een lokale producent!
Wij kijken er enorm naar uit om onze eerste gasten hier te mogen ontvangen en willen uiteraard mijn ouders bedanken voor deze kans die ze ons gegeven hebben.
Wij hopen in de toekomst een even leuke samenwerking met jullie te hebben als mijn ouders toen met jullie hadden
Om de opening te vieren organiseren we een opendeur op 28 & 29 september, waar iedereen van harte welkom is, en waar aan iedere bezoeker een GRATIS drankje wordt aangeboden.
Op deze datum wordt ook traditiegetrouw de Dag van de Oude Geuze georganiseerd. Meer uitleg hierover wordt gebracht door Wanne van de LAMBIKSTOEMPERS.
Na deze toch wel lange, alleszins naar mijn normen redevoering, rest mij nog één heel belangrijk ding te zeggen: dank jullie wel persmensen, voor de vele teksten die er in al die jaren gepubliceerd geweest zijn, alsook de vele interviews op radio en TV, want één ding is zeker ‘zonder jullie’ hadden we deze ‘successtory’ nooit kunnen maken!
Wij, lees Johnny en Ursula, geven dan ook met veel trots de fakkel door aan Lien & Greg. En wij gaan nu genieten van een toch wel rustiger periode!

Delen op FacebookDelen op TwitterDelen op GoogleDelen op DeliciousDelen op DiggDelen op StumbleuponEmail ditMeer...

16 sep 2024
Marc Sluys

Terug

Meer Nieuws

Commerciële partners, advertenties en vacatures