Jeugdhuis Eenders in BUIZINGEN blikt tevreden terug

Het jeugdhuis Eenders in het oude gemeentehuis in het gemeentepark in Buizingen sloot met succes het werkjaar af. Het oude bestuur met Steven Hugo nam afscheid en geeft de fakkel door aan de jongere jeugd. "Ik blik tevreden terug", vertelde Steven. "Nu zijn we op zoek naar wie alle taken kan overnemen. Zo zoeken we nieuwe verantwoordelijken en vrijwilligers voor alle functies. Dat gaat van barman tot secretaris. We doen dit met een campagne onder de titel jobs.eenders.be. Eind 2009 verbouwden we het jeugdhuis. Dat was heel wat werk maar we konden hier ook rekenen op veel helpende handen. Toch duurde de hele transformatie 8 maanden. Twee maal per maand is er een druk bijgewoonde fuif in Eenders. Daarnaast openen we wekelijks het café om jongeren tussen 16 en 35 jaar de kans te geven om wat te komen drinken en bij te praten. Daarnaast zijn er vormingsactiviteiten. Zo hadden we onlangs 'Wees niet doof, een actie rond gehoorschade. Ik kon rekenen op een heel goed team en kijk ook tevreden terug op de periode van mijn voorzitterschap", vertelde Steven Hugo.
